Scanfil saavutti Science Based Targets -aloitteen hyväksynnän

12.9.2024

Scanfil Oyj     Lehdistötiedote    12.9.2024 klo 9.00

Scanfil saavutti Science Based Targets -aloitteen hyväksynnän

Scanfil, yksi johtavista valmistuspalveluiden tarjoajista, on saanut Science Based Targets -aloitteen (SBTi) hyväksynnän sen lyhyen aikavälin tieteeseen perustuville ilmastotavoitteilleen. Tämä saavutus korostaa Scanfilin sitoutumista vastuullisuuteen ja ilmastotoimiin.

SBTi on vahvistanut, että Scanfilin kasvihuonekaasupäästöjen vähennystavoitteet ovat linjassa ajantasaisen ilmastotieteen kanssa ja Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteiden mukaisia. Scanfil sitoutuu:

• Vähentämään absoluuttisia Scope 1 ja 2 kasvihuonekaasupäästöjä 55,8 prosenttia vuoteen 2030 mennessä vuoden 2020 perusvuodesta. Scope 3 päästöjä ei raportoitu kyseisenä vuonna.
  • Vähentämään ostettujen tavaroiden ja palveluiden, tuotantohyödykkeiden, polttoaineeseen ja energiaan liittyvien toimintojen, tuotantoketjun alkupään kuljetuksen ja jakelun, toiminnassa syntyvän jätteen, liikematkustuksen ja työntekijöiden työmatkaliikenteen absoluuttisia Scope 3 kasvihuonekaasupäästöjä 25 prosenttia vuoteen 2030 mennessä vuoden 2022 perusvuodesta.

”Asetetut tavoitteet kuvaavat Scanfilin sitoutumista ajaa merkittävää muutosta ja edistää vastuullista tulevaisuutta. Asettamalla ja saavuttamalla tavoitteet Scanfil haluaa osoittaa johtajuutta ympäristöasioiden hoidossa ja myös inspiroida muita organisaatioita ottamaan rohkeita askelia kohti hiilijalanjäljen pienentämistä”, sanoo toimitusjohtaja Christophe Sut.

SBTi:n hyväksyntäraportti nostaa esille Scanfilin kokonaisvaltaisen lähestymistavan kasvihuonekaasupäästöjen hallinnassa. Vuonna 2020 Scanfil raportoi Scope 1 ja 2 päästöjä yhteensä 16 901 tCO2e. Vuoteen 2022 mennessä yhtiö raportoi Scope 1, 2 ja 3 päästöjä 955 102 tCO2e, joista merkittävä osa (65,22 prosenttia) johtui ostetuista tavaroista ja palveluista. Raportti vahvistaa Scanfilin tavoitteiden täyttävän SBTi:n tiukat kriteerit ja olevan linjassa 1,5 celsiusasteen tavoitteiden mukaisen toiminnan kanssa.

”Olemme innoissamme saamastamme hyväksynnästä”, sanoo Mats Lindblad, Scanfilin laatu- ja vastuullisuusjohtaja. ”SBTi:n hyväksyntä on osoitus tiimimme kovasta työstä sekä sitoutumisestamme vaikuttaa ympäristöön myönteisesti. Uskomme, että tekemällä päättäväisiä toimia tänään, voimme auttaa luomaan tuleville sukupolville paremman huomisen.”

Scanfilin vastuullisuusmatka ei lopu koskaan, ja yhtiö on omistautunut etsimään innovatiivisia ratkaisuja sekä kumppanuuksia, mitkä parantavat entisestään yhtiön ympäristösuorituskykyä.

Lisätietoja:
Mats Lindblad
Johtaja, laatu ja vastuullisuus
puh. +46 73 807 13 09
mats.lindblad@scanfil.com

Scanfil lyhyesti
Scanfil Oyj on Euroopan suurin pörssinoteerattu elektroniikan sopimusvalmistaja (EMS), jonka liikevaihto vuonna 2023 oli 902 miljoonaa euroa. Yhtiö palvelee globaaleja toimialajohtajia Industrial-, Energy & Cleantech-, ja Medtech & Life Science- asiakassegmenteillä. Palveluvalikoimaan kuuluvat suunnittelupalvelut, prototyyppien valmistus, valmistettavuusanalyysi (DFM), testauskehitys-, toimitusketju- ja logistiikkapalvelut, piirilevyjen ladonta, osakokonaisuuksien ja komponenttien valmistus sekä monimutkaiset järjestelmäintegrointipalvelut. Scanfilin tavoitteena on lisätä asiakkaiden arvoa heidän kilpailukykyään parantamalla ja olemalla kansainvälisesti heidän ensisijainen hankintaketjukumppaninsa ja pitkäaikainen valmistuskumppaninsa. Scanfilin pisin asiakassuhde on kestänyt yli kolme vuosikymmentä. Yhtiöllä on maailmanlaajuinen toimituskyky ja 9 tuotantolaitosta kolmella mantereella. www.scanfil.com